Κατάλληλο για όλους

Thursday, February 22, 2007

Τι θα έκανα, αν

¨ Αν ήμουν τυφλός, θα ζητιάνευα, χωρίς να νοιώθω τα περιφρονητικά βλέμματα των άλλων, που μπορώ να δω, όχι όμως και ν’ αντιληφτώ, την εσωτερική ειρωνεία, των γυναικών, που αρνούνται οτιδήποτε ποιοτικό.
¨ Αν είχα χρήματα, μια γυναίκα που ξεχωρίζει, θα δεχόταν να τα φτιάξει μαζί μου, αλλά ποιος ξέρει με πόσους έχει πάει, και αν θα είναι αυτή, πιστή. Οι περισσότερες, λένε και ψέματα. Γαλουχήθηκαν απ’ τη μαμά τους.
¨ Αν ήμουν άλλος χαρακτήρας, θα πλήρωνα για να κάνω έρωτα, όμως τότε θα γινόμουν και ο ίδιος, σαρκικός, αφού μόνο αυτό είναι οι πιο πολλοί άνθρωποι, εκεί έξω. Κάτι που απεχθάνομαι. Σα ζώα κάνουν.
¨ Αν δεν είχα ζήσει καταπιεστικά καθεστώτα, θα είχα παντρευτεί εδώ και 10 χρόνια. Θα είχα στρωμένη δουλειά. Τρία το πολύ, κουτσούβελα. Και θα ζούσα στην Κρήτη, με την Ζαχαρένια, ευτυχισμένος με μια γυναίκα, ικανή να συζητάει και πρόσωπο προς πρόσωπο, μετά την αλληλογραφία.
¨ Αν ανήκα σε άλλη οικογένεια, αμφιβάλλω αν θα με ανέχονταν οι δικοί μου, που θεωρώ τα πάντα, μάταια, όμως εκείνοι με έφτιαξαν έτσι, από μικρό, άρα δεν φταίω εγώ για την δική τους απορία: γιατί;
¨ Αν είχα χρήματα, θα έπαυα να ασχολούμαι με τους άλλους, μιας και θα είχα ρευστό να κάνω όλα αυτά που ήθελα πάντα. Να ταξιδέψω. Να γράψω για άλλους λαούς, διαφορετικές φυσιογνωμίες. Ζωγραφίζοντας, πλάι σε κάποιο κανάλι, στο ύψωμα της πόλης, περιτριγυρισμένος από λουλούδια, γαλήνιος. Επειδή επιτέλους, πίσω στην Πατρίδα, είχαν εκδοθεί τα γραπτά μου. Πίσω στην Πατρίδα και στη γειτονιά, με τις ωραίες διαδρομές, ποδηλατώντας. Βρίσκοντας χρόνο να πηγαίνω θέατρο, σινεμά ή όπου αλλού τραβούσε η ψυχή μου. Επιστρέφοντας σπίτι, για μερικά ακόμη, downloads.
¨ Οι περισσότεροι δεν θέλουν τον Θεό στη ζωή τους, και είναι οι πρώτοι που προκόβουν και ζουν, πάνω απ’ όλα. Λέω να τους μοιάσω κι εγώ, μήπως και δω προκοπή. Δεν μου αρέσει το δούναι, για να λάβεις, άνθρωπε. Στη πρίζα: η ζωή σου είναι η ψυχή σου, που χρειάζεται σωτηρία. Ζώντας καθημερινά με αυτό. Στο ξύπνημα, στην ανάπαυση, στη δουλειά, επιστρέφοντας. Σα να έχει ήδη τελειώσει η ζωή. Ο άνθρωπος δεν ανήκει στην ίδια κατηγορία με τον Θεό ή τους αγγέλους Του. Εξάλλου οι ασθενείς τάξεις που θα ‘πρεπε να προστατεύονται εκεί έξω, εκ των Άνω, πεθαίνουν άποροι. Άρα ο ίδιος, γιατί να κάθομαι να Τον παρακαλάω;
¨ Προσπαθώ να είμαι αντικειμενικός με τις γυναίκες, κυρίως όμως, όταν έρχεται κάτι στη ζωή μου, όπως η τελευταία προσπάθεια προσέγγισης, μέσω ίντερνετ, κάποιας, να μη το βλέπω, ως παρέμβαση του Θεού, υπέρ μου. Αλλά ως άλλη μια, συγκυρία της ζωής, που έτσι κι αλλιώς δεν είχε μέλλον, ύστερα από τα ξαφνικά που εκείνη είχε πράξει. Έτσι κι αλλιώς, εγώ τα είχα ξεχάσει και προχωρούσα στις όποιες νέες μου προσπάθειες. Γράφοντας άρθρα, κι έχοντας καμιά τριανταριά ακόμη, θέματα, για τα οποία θέλω να μιλήσω. Δεν πιστεύω σε συμπτώσεις, ούτε και σε θαύματα, παύλα, βοήθεια, εκ των Άνω. Το έχω ξαναπεί. Όσοι δεν ήρθατε ποτέ, κοντά, στον Θεό, δεν πρόκειται να καταλάβετε πως αισθάνομαι, γι’ αυτό μην μπαίνετε στον κόπο να μιλήσετε. Προσπαθώ λοιπόν να δω αντικειμενικά τις γυναίκες, ως ανθρώπινα πλάσματα και όχι ως σκεύη ηδονής όπως τις αντιμετωπίζουν, αρκετά πάρα πολλοί άντρες, εκεί έξω. Γι’ αυτό, αλλάζοντας στάση, θα συμφωνήσω, πως οι γυναίκες δίνουν ευκαιρία στους άντρες, μόνο που είναι αργά, όταν είναι αργά, για κάτι τέτοιο. Εξάλλου, ανόητα μυαλά, κυριαρχούν και στα δύο φύλα, και δεν θα είμαι εγώ αυτός που θα σας δώσω παραδείγματα. Τα βλέπετε και τα ακούτε και μόνοι σας. Εκεί που λες, ως άντρας, μα είναι δυνατόν, οι γυναίκες που αγαπάς, να υπάρχουν και από αυτό το είδος, τόσο ανήθικες, προκλητικές, φιλοχρήματες και ανόητες; Μήπως πρέπει λοιπόν, να παραδεχτείς κάποια στιγμή, πως όλα είναι μάταια;
¨ Μερικές φορές, εφευρίσκω ωραίες τακτικές, για να μένω μόνος, αφού έτσι κι αλλιώς, οι άνθρωποι είναι ανίκανοι να δαπανήσουν χρόνο, στο να σκεφτούν, προτού συζητήσουν. Τους αφήνω λοιπόν, κι εγώ, στην κλίκα τους, και μόνος, προχωρώ. Τους ξεχνώ. Παύω να προσφέρω, αφού ούτως ή άλλως, αυτός είναι ο πολιτισμός τους: να μην εκτιμούνε. Να μην δίνουν.
¨ Αν είχα χρήματα, θα είχα πλέον, ότι ήθελα. Μιας και η ωριμότητα, αγοράζεται πλέον.
Γεράσιμος Μηνάς 2007

0 Comments:

Post a Comment

<< Home